En beskrivelse fra arbejdet i Costa Blanca.

Vi er en familie på 7: Johannes og Maria og vores 5 drenge. Vi har boet 5 år i Skjern, nærmere betegnet på Amager, og holdt til i samme LM. Men i år 2017 blev vi kaldet til en opgave i Mission Sarepta i det sydøstlige Spanien og har boet her siden.

Mission Sarepta er en norsk, evangelisk luthersk missionsorganisation, hvis hovedsigte er at skabe mødepladser mellem Guds ord og mennesker. Størstedelen af deres arbejde koncentrerer sig om mødevirksomhed i Norge (med en rejseprædikant) og i Sydspanien, hvor de har oprettet et bibelcenter med daglig bibelundervisning for både kostelever og besøgende. Undervisningen foregår sideløbende på spansk hhv. norsk/dansk. Deres ønske er at nå ud til hele Spanien og Marokko.

På dette center har Johannes undervist 1 år, og han ønsker fortsat at have en smule undervisning dér, selvom han i oktober 2019 opsagde sin stilling som underviser. Selvom Johannes i øjeblikket arbejder som selvstændig bygningsingeniør fra sit hjemmekontor med danske kunder, ønsker vi at blive en del af samfundet og lade os bruge, som Gud vil det her i Alfas del Pi.

Vi tror, det bliver:

1) ved opstart af en lille luthersk husmenighed under IELE (den evangelisk lutherske kirke i Spanien) med hjælp fra præsten Felipe Lobo.

2) dernæst som støtter for Sarepta med undervisning og evt. som lejrledere og ved

3) at oprette en bibelstudiegruppe.

Indlemmelsen i IELE kræver medlemskab, som opnås ved undervisning i kirkens bekendelsesgrundlag. Derfor er vi pt ved at gennemgå bl.a. Luthers Lille Katekismus, trosbekendelsen mv. på spansk. Vi øver sange og liturgi, men det hovedsagelige arbejde består i at bede for de mennesker, vi lærer at kende her.

Med tiden kunne Johannes tænke sig at hjælpe arbejdsløse i job. Arbejdsløsheden er et stort problem især blandt unge i Spanien.

De to ældste drenge går på den lokale spanske folkeskole i hhv. 2. og 3. klasse, har ekstraundervisning/lektiehjælp i fritiden, leger og læser Anders And. De to yngste er hjemme hos Maria, som er hjemmegående. To torsdage om måneden er drengene til børneklub, som Johannes’ søster Helena holder for dem.

Planen er, om Gud vil, at vi skal blive og arbejde i Spanien mange år frem, og vi håber at få lov at opleve, at mennesker bliver bevaret i troen på Jesus som deres frelser og herre, at mennesker bliver omvendt til Jesus og at vi selv må blive bevaret i troen.

Kærlig hilsen

Maria og Johannes

Immanuel, Samuel, Jakob, Elias, Marcus.

Det er muligt af følge arbejdet på denne Facebookside: klik her

De har følgende mailadresse: jthorlund@gmail.com

Nyhedsbrev